Radek Brousil: There was a choir, there / Volt ott egy kórus…

 

önálló kiállítás | solo exhibition
fotók és videó | photos and video

2020. 11. 24 – 2021. 02. 26.

 

 PRESS RELEASE 

“I don't know if anything at all will be alright.”

Main hero of Radek Brousil’s film in a half-dead fish costume wanders through a city and a country in a mental dialog speaking to a female hyperobject about the end, shame, guilt and possibility to do something. Skateboarding, smoking cigarettes and questions about “feeling the butterflies” together with long, distancing shots and captivating music as if would refer to melancholic romance of independent 90s cult movies. The authenticity of intimate experience is however constantly alienated by the overall theatricality of costumes and props, overplay, cut-ins, corny declarations and mainly ever present shadows of real catastrophe. Intentionally unresolved ambivalence of intimate and real-life drama can be hence read as resolutive appeal.
Textile objects and staged film photographs further problematise the malleability of seemingly contradictory linking of activism and escapism. Critical reading of Czech culture and history mingles with personal sentiment for the landscapes of our childhood.

Radek Brousil (1980) is an artist living in Prague. Following his earlier experiments in spatially extending photography, Brousil’s recent work complements the traditional photo format with video screenings and textile/cheramics based installations.
Glassyard Gallery introduces Brousil’s artwork for the first time in Hungary with new works especially realized for this occasion. The exhibition features new video work by Brousil with an accompanying photo series depicting with unique sensitivity, powerful musical motives and dream-like pictures the generational feeling that appears ever-more strongly in our everyday lives as we drift towards an inevitable climate catastrophe.

Graphic Designer: Matus Buranovsky
The film is co-directed by Kryštof Hlůže.

The exhibition is part of the Photo Month 2020 program.
Special thanks to the Association of Hungarian Photographers and the Czech Center for their support!


„Nem tudom, hogy valaha is rendben lesz-e bármi.”

Radek Brousil filmjének főhőse egy pusztulásra ítélt hal jelmezében járja a várost és a környékét miközben egy női „hyperobject” karakterrel folytat párbeszédet a végről, a szégyenről, a bűnről és a cselekvés lehetőségeiről. Gördeszkázás, cigarettázás és az a bizonyos „pillangók a gyomorban” érzés, amik együttes jelenléte a hosszúra nyújtott, mindvégig távolságtartó felvételekkel és a magával ragadó zenével mintha a 90-es évek független, melankolikus-romantikus kultfilmjeinek világát idéznék meg. Azonban a bensőséges és személyes élmény hitelességét, valódiságát folyamatosan felülírják a túlontúl színpadiasnak ható jelmezek és kellékek, az eltúlzott szerepjáték és a töredezett vágások, az elhangzó banális kinyilatkoztatások és a valódi katasztrófa mindig jelen levő árnyéka. Így a filmben a szándékosan feloldatlanul hagyott ambivalencia, ami a „belső” és a valódi élet közötti viszonyt jellemzi, egy utolsó figyelmeztető felhívásnak értelmezhető.
A kiállításon megjelenő textil tárgyak és a kimerevített filmkockák tovább fokozzák az aktivizmus és eszképizmus látszólag ellentmondásos viszonyát. A cseh történelem és kultúra kritikus olvasta keveredik a gyerekkor személyes érzelmeivel.

Radek Brousil (*1980) Prágában élő művész, korábban a fotó térbeli kiterjesztésével kísérletezett, újabb munkáit a hagyományos fotó formátum mellett megjelenő videovetítés és textil vagy kerámia alapú installációk jellemzik.
A Glassyard Galériában első alkalommal mutatkozik be Magyarországon kifejezetten erre az alkalomra elkészült új videó munkájával és az ahhoz kapcsolódó fotó sorozatával, amely szokatlan érzékenységgel, erős zenei motívumokkal, álomszerű képekben fogalmazza meg azt a nehezen körülírható generációs életérzést, ami egyre látványosabban határozza meg az elkerülhetetlen klímakatasztrófa felé sodródó mindennapjainkat.

Grafika: Matus Buranovsky
A film társrendezője Kryštof Hlůže.

A kiállítás a Fotóhónap 2020 program része.
Külön köszönet a Magyar Fotóművészek Szövetségének és a Cseh Centrumnak az általuk nyújtott támogatásért!

  CIKKEK | ARTICLES  

Kovács Kristóf (Sajnos Gergely): Can you see the Sun_ÚjMűvészet Online, 2020. 12. 10.

Vedres Ági: Az elkeseredett hal átgördeszkázik az éjszakai Prágán_PUNKT, 2020. 12. 30.

pastBarnabás Bencsik